Niet helemaal tevreden met uw aankoop? Of een probleem dat onder garantie moet worden opgelost? Dan kunt u het retourneren. Om dat zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen werkt dat verschillend voor fietsen en onderdelen en accessoires (zie garantie).

U kunt uw artikelen ook zeven dagen per week zelf terugbrengen in onze winkel aan de Prins Hendrikkade 11, Amsterdam

Online gekochte fiets terugsturen of -brengen binnen de 14 dagen bedenktijd.

U kunt binnen 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw online gekochte fiets afzien van uw aankoop. Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden:

  • De fiets moet onbeschadigd zijn.
  • U mag de fiets na aflevering proberen, maar alleen zoals bij de fietsenmaker een proefrit kan worden gemaakt.
  • Zijn er langere afstanden op de fiets gefietst, dan kunnen wij hem helaas niet terugnemen.
  • De kosten voor het terugsturen zijn voor uw rekening.

 Hoe werkt het?

Wilt u uw fiets retourneren? Stuur dan via het contactformulier een bericht met daarin de volgende informatie:

  • Uw naam
  • Uw ordernummer
  • En wanneer er meerdere fietsen zijn besteld, ook welke fiets(en) retour gestuurd worden.
  • Of u wilt dat wij de fiets omruilen (bijvoorbeeld voor een andere maat).
  • Moet de fiets worden opgehaald of brengt u hem zelf terug?

 Ophalen of terugbrengen

Wij nemen na ontvangst zo snel mogelijk contact met u op om een ophaalafspraak te maken. U ontvangt per mail een retourformulier. Vul dit formulier in en bevestig het op een goed zichtbare plek aan de fiets.

  • Laat u de fiets ophalen? Verpak hem dan voor de koerier arriveert zo goed mogelijk in de originele verpakking.
  • Brengt u de fiets zelf terug? Dat kan alleen bij De Waanzinnige Fietser (Prins Hendrikkade 11). U betaalt uiteraard geen ophaalkosten.

Binnen tien dagen na ontvangst van de fiets storten wij het aankoopbedrag minus de kosten voor het ophalen (indien van toepassing) terug op uw rekening.

 

Online bestelde fiets is kapot en moet gerepareerd worden

Heeft uw fiets een defect dat mogelijk onder garantie moet worden hersteld? Overleg altijd eerst met ons voor u de fiets terugstuurt of langs brengt. Dat kan via het contactformulier. Stuur ons een bericht met daarin:

  • Uw naam
  • Uw ordernummer
  • En wanneer er meerdere fietsen zijn besteld, ook welke fiets(en) een defect hebben.
  • Een beschrijving of foto van het probleem.

Na ontvangst van uw bericht kijken nemen we zo snel mogelijk contact op om te bespreken hoe we het probleem kunnen oplossen.

In de winkel gekochte fiets retourneren

De wettelijke bedenktijd geldt alleen voor fietsen die online zijn gekocht. In de winkel gekochte fietsen kunnen helaas niet worden teruggebracht of geruild.

Uiteraard gelden voor uw in de winkel gekochte fiets dezelfde garanties als voor online aangeschafte fietsen. Bij problemen kunt de fiets langsbrengen in één van onze winkels.

Online gekochte onderdeel of accessoire terugsturen of -brengen binnen de 14 dagen bedenktijd.

 

U kunt uw artikel tot 14 dagen na ontvangst retourneren. Daaraan zijn wel voorwaarden verbonden:

 

Het artikel moet onbeschadigd zijn.

Het artikel moet in de originele verpakking worden teruggestuurd.

De kosten voor het terugsturen zijn voor uw rekening.

 

Hoe werkt het?

Wilt u een artikel retourneren? Stuur dan via het contactformulier een bericht met daarin de volgende informatie:

 

Uw naam

Uw ordernummer

En wanneer er meerdere artikelen zijn besteld, ook welk(e) artikel(en) retour gestuurd worden.

Of u wilt dat wij het artikel omruilen (bijvoorbeeld voor een andere kleur of maat).

Moet het artikel worden opgehaald of brengt/stuurt u het zelf terug? Verzendkosten voor retourneren zijn altijd voor eigen rekening

 

Ophalen of terugbrengen

Wij nemen na ontvangst zo snel mogelijk contact met u op om een ophaalafspraak te maken. U ontvangt per mail een retourformulier. Vul dit formulier in en voeg het bij het te retourneren artikel.

 

Laat u het artikel ophalen? Verpak het dan voor de koerier arriveert zo goed mogelijk in de originele verpakking.

Brengt u het artikel zelf terug? Dat kan dat alleen bij De Waanzinnige Fietser (Prins Hendrikkade 11). U betaalt uiteraard geen ophaalkosten.

Stuurt u het artikel zelf terug? Adresseer uw zending dan aan de Waanzinnige Fietser (Prins Hendrikkade 11, 1012 TK, Amsterdam) onder vermelding van 'retouren.' U bent in dit geval zelf verantwoordelijk voor de zending totdat die bij ons is aangekomen.

Binnen tien dagen na ontvangst van het artikel storten wij het aankoopbedrag minus de kosten voor het ophalen (indien van toepassing) terug op uw rekening.

Online bestelde accessoire of onderdeel is kapot en moet worden gerepareerd

Heeft uw accessoire of onderdeel een defect dat mogelijk onder garantie moet worden hersteld? Overleg altijd eerst met ons voor u een artikel terugstuurt of langs brengt. Dat kan via het contactformulier. Stuur ons een bericht met daarin:

  • Uw naam
  • Uw ordernummer
  • En wanneer er meerdere fietsen zijn besteld, ook welk(e) artikel(en) een defect hebben.
  • Een beschrijving of foto van het probleem.

Na ontvangst van uw bericht kijken nemen we zo snel mogelijk contact op om te bespreken hoe we het probleem kunnen oplossen.

In de winkel gekochte accessoire of onderdeel retourneren?

  • De wettelijke bedenktijd geldt alleen voor accessoires of onderdelen die online zijn gekocht.
  • In de winkel gekochte accessoires of onderdelen kunnen helaas niet worden teruggebracht.
  • U kunt uw ongebruikte artikel wel ruilen.
  • Uiteraard gelden voor uw in de winkel gekochte accessoire of onderdeel dezelfde garanties als voor online aangeschafte accessoires of onderdelen.
  • Bij problemen kunt uw artikel langs brengen bij ons in de winkel.
Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ons voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen.