Garantie 

Of u nu online of in de winkel een fiets koopt, u krijgt altijd de volledige fabrieksgarantie. De voorwaarden en duur daarvan verschilt per fabrikant en onderdeel, maar voor iedere fiets geldt dat regelmatig onderhoud een voorwaarde is voor behoud van garantie. 

 

Iedere fiets heeft regelmatig onderhoud nodig. Problemen die voortkomen uit achterstallig onderhoud worden dan ook niet onder garantie gerepareerd. Dat geldt ook voor schade aan onderdelen zoals de ketting, tandwielen en rem- en versnellingskabels die het gevolg is van normale slijtage. Bij fabricage- en materiaalfouten geldt de fabrieksgarantie uiteraard wel.

Servicebeurt

Verder is het belangrijk om na drie maanden of 500 kilometer een eerste servicebeurt uit te laten voeren. Onderdelen als spaken en ketting zullen zich in de eerste kilometers 'zetten', waardoor ze niet meer voldoende op spanning staan. Bij de eerste servicebeurt worden deze onderdelen gecontroleerd en zo nodig opnieuw op de juiste spanning gebracht. Ook de rem- en versnellingskabels worden opnieuw afgesteld. Bovendien controleren we of alle moeren en bouten nog goed vast zitten en leveren we uw fiets fris gepoetst weer af.

Wij adviseren na de eerste servicebeurt jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te laten voeren.

Garantietermijn

 

De fabrieksgarantie is niet overdraagbaar. De termijnen hieronder gelden voor daarom alleen voor de eerste eigenaar van de fiets of het accessoires of onderdeel.

Accessoires en onderdelen

Voor accessoires en onderdelen is de garantietermijn minimaal één jaar. Sommige fabrikanten geven meer garantie. Kijk voor meer informatie op de website van de fabrikant of neem contact met ons op.

Artikel retourneren voor reparatie onder garantie

Fietsen

Is uw fiets defect en vermoedt u dat het probleem onder garantie moet worden hersteld? 

Overleg altijd eerst met ons voor u de fiets terugstuurt of langs brengt. Dat kan via het contactformulier.

Stuur ons een bericht met daarin:

·         Uw naam

·         Uw ordernummer

·         En wanneer er meerdere fietsen zijn besteld, ook welke fiets(en) een defect hebben.

·         Een beschrijving of foto van het probleem.

 

Accessoires en onderdelen

Een probleem met uw accessoire of onderdeel waarvan u vermoedt dat het onder garantie moet worden hersteld?

Stuur dan via het contactformulier een bericht met daarin de volgende informatie:

·         Uw naam

·         Uw ordernummer

·         En wanneer er meerdere artikelen zijn besteld, ook welk(e) artikel(en) retour gestuurd worden.

·         Of u wilt dat wij het artikel omruilen (bijvoorbeeld voor een andere kleur of maat).

   

        Na ontvangst van uw bericht kijken nemen we zo snel mogelijk contact op om te bespreken hoe we het probleem kunnen oplossen.  

 

 

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking

Wij gebruiken cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij ons voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen.